خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سرگزی:

سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا منفعل هستند

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان های بین المللی در مواجهه با آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین و برخی کشورهای جهان منفعلانه اقدام کرده اند.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، ضمن ابراز نگرانی از خبرهای منتشره در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین و برخی کشورهای جهان، گفت: متاسفانه حقوق بشر به عنوان ابزاری برای اجرای سیاست های سردمداران ایالات متحده تبدیل شده است.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاخ سفید ژست دفاع از حقوق بشر می گیرد اما آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی متعددی در سراسر دنیا دارد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که تضمین امنیت زیستی جهان امری غیر قابل چشم پوشی است.



وی با بیان اینکه بکارگیری جنگ‌افزارهای شیمیایی و میکروبی اقدامی ضدبشری محسوب می شود لذا فعالیت و وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین بسیار نگران کننده است، ادامه داد: بر این اساس کشورهایی که عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هستند باید خواستار بررسی این موضوع شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی مربوطه در این حوزه منفعلانه اقدام کرده اند، افزود: در واقع استفاده از تسلیحات زیستی، بیولوژیک یا میکروبی از مصادیق جنایت جنگی بشمار می رود و این سازمان ها باید به تعهداتشان عمل کنند.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد تحقیق بیطرفانه بین‌المللی در زمینه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا امری ضروری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359535
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم